A Magyar Nemzeti Galériának adta át Perlrott Csaba Vilmos Festők iskolája című olajfestményének vagyonkezelői jogát a Külügyminisztérium a magyar kultúra napja alkalmából.
Baán László az MTI kérdésére elmondta: a Külügyminisztérium adománya is jelzi, hogy az állam egyre jelentősebb szerepet vállal a kultúrmecenatúrában. A főigazgató kiemelte a Magyar Nemzeti Bank 30 milliárd forintos kerettel rövidesen induló műtárgyvásárlási programját, amely az egykori és mai magyar tulajdonú műkincsek hazahozatalára, illetve Magyarországon tartására irányul.
Baán László kiemelte, a kép éppen azt az időszakát mutatja be a magyar képzőművészetnek, amikor a XIX.század első éveiben számos magyar festő, köztük Perlrott Csaba Vilmos ment Párizsba, és dogozott együtt a legnagyobb mesterekkel. Perlrott képe párizsi tanulmányai alatt készült. Ezekben az műhelyekben neves mesterek felügyelete mellett nyílt lehetőség többek között az aktrajzolásra is. Perlrott munkája éppen egy ilyen pillanatot örökít meg, a rajzolók között női festőnövendékekkel, korai bizonyságát adva így a nők művészi emancipációjának - hívta fel a figyelmet a főigazgató.
Baán László főigazgató beszéde |
Baán László főigazgató beszéde |
Baán László az MTI kérdésére elmondta: a Külügyminisztérium adománya is jelzi, hogy az állam egyre jelentősebb szerepet vállal a kultúrmecenatúrában. A főigazgató kiemelte a Magyar Nemzeti Bank 30 milliárd forintos kerettel rövidesen induló műtárgyvásárlási programját, amely az egykori és mai magyar tulajdonú műkincsek hazahozatalára, illetve Magyarországon tartására irányul.
Baán László kiemelte, a kép éppen azt az időszakát mutatja be a magyar képzőművészetnek, amikor a XIX.század első éveiben számos magyar festő, köztük Perlrott Csaba Vilmos ment Párizsba, és dogozott együtt a legnagyobb mesterekkel. Perlrott képe párizsi tanulmányai alatt készült. Ezekben az műhelyekben neves mesterek felügyelete mellett nyílt lehetőség többek között az aktrajzolásra is. Perlrott munkája éppen egy ilyen pillanatot örökít meg, a rajzolók között női festőnövendékekkel, korai bizonyságát adva így a nők művészi emancipációjának - hívta fel a figyelmet a főigazgató.
Martonyi János és Baán László kézfogása a kép előtt |
A Perlrott kép azonnal a falra került |
Martonyi János, Pröhle Gergely, és Baán László az átadás után |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése