2012. május 18., péntek

Repülőterek

A repülőterek különleges színhelyei az emberi életnek. Ide mindig izgalommal érkezik az ember. A repülés érdekes, különleges, akármilyen sokszor száll gépre valaki. Mikor szállunk gépre? Ha valamilyen nyomós ok van távoli célok elérésére. Nyaralunk, rokonokat, barátokat látogatunk meg a távolban, üzleti úton vagyunk.
Fontos dolgok.
Vannak kicsi és nagy repülőterek. Mindegyik más, és egyedi. Vannak tipusok, mégis mások.
Az egyes és a kettes repülőtér 

Az elindulás izgalma, és a hazaérkezés édes gyönyöre, innen a legjobb indulni és érkezni. Bocsánat a Debreceniektől, nekik biztos onnan. Tágas jól megközelíthető, hosszú kifutópályás nagy repülőtér. Többre lenne hivatott, de ezt most hagyjuk. Kik mikor és  miért adták el, mennyi időre, csak keserű szájízzel lehet olvasni a száraz tényeket.



Montenegro, Tivat repülőtere
                                                             
A délszláv háború alatt repültem Tivatra, nem is budapestről , hanem Belgrádból. Nem nagy távolság, egy DC-10-essel. Mivel belföldi járat volt, és még a terrorizmus elleni "háború" nem indult be, egy bekerítetlen
kifutópályára érkeztünk, szinte biztonságiak nélküli kis földszinte épületek voltak csak emlékeztetői, hogy ez mégis egy hivatalos reptér.
Tivat és Kotor
A csaknem kétezer méteres meredek szilafalak között nehéz a megközelítés. A repteret egy közúti alagút köti össze  Kotorral, így pár perc alatt be lehet jutni a gyönyörű óvárosba .


Belgrád
Tivat, a pálya vége itt is a tengernél van

Szubtrópusi hangulat Tivaton /lányaim/1990



Közeli célpontok  Pisa , Róma.
Róma, Leonardo da Vinci repülőtér

Pisa megközelítése a tenger felől
Pisa egy kis repülőtér, de Maja örül

Galileo Galilei örülne, hogy egy ilyen modern, olaszosan könnyed design-nal felépített repülőteret róla neveztek el.
Európa változatos és szép. A Földközi tenger felett repülni érdekesebb min más tengerek felett, mert viszonylag sok sziget van, lehet nézelődni.








Nincsenek megjegyzések: