Budapest Airport keddi közleménye szerint a nemzeti légitársaság megszűnése, valamint a tavalyi 330 százalékára emelt telekadó olyan pénzügyi helyzetet teremtett a repülőtér üzemeltetője számára, hogy nem maradt más választása, mint egy drasztikus költségcsökkentési program bevezetése. Ennek részeként történt a repülőtéren a dolgozók csoportos létszámleépítése, az idei évre tervezett, mintegy 10 milliárd forintnyi beruházás leállítása és az 1-es terminál bezárása.
A műemlékvédelem alatt álló terminál "a repülőtér" volt 1985-ig, amikor megnyílt a 2/A. A múlt évig Ferihegy 1 névre hallgatott, azóta a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyes terminálja. Ferihegy - egyes források szerint - Mayerffy Ferencről, a környék egykori bérlőjéről kapta a nevét a XIX. század közepén.
Szerdán már a kettesről
Szerdán reggel az easyJet, a Germanwings, a Jet2.com, a Norwegian és a Wizz Air is már a 2. terminálról indítja reggeli járatait. Ezeknek a légitársaságoknak az utasai a 2B terminálon keresztül jutnak el a beszálláshoz, míg az érkezés változatlanul a schengeni szisztéma szerint történik. A schengeni országokból érkező utasok a 2A, míg a nem-schengeni államokból a 2B terminálra érkeznek az utasok.
Az utolsó járatok este hagyják el a terminált, szerdán reggel az easyJet, a Germanwings, a Jet2.com, a Norwegian és a Wizz Air is már a 2. terminálról indítja reggeli járatait. Ezeknek a légitársaságoknak az utasai a 2B terminálon keresztül jutnak el a beszálláshoz, míg az érkezés változatlanul a schengeni szisztéma szerint történik. A schengeni országokból érkező utasok a 2A, míg a nem-schengeni államokból a 2B terminálra érkeznek az utasok.
1939-ben kezdődött a tervezés, 1942-ben az építkezés, 1948-ban láttak hozzá a kifutópálya betonozásához,1957-ben adták át - röviden ennyi Ferihegyi Repülőtér indulásának kronológiája. Az évek során sokszor bővítették: 1985-től a Ferihegy 2, 1998-tól pedig már a 2B terminál is fogadta az utasokat. 2005-ben teljesen felújították, 2007-ben vasútállomást kapott, 2011-ben pedig Liszt Ferenc születésének 200. évfordulója alkalmából átnevezték Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre. S most, megannyi izgalmas és szép érkezés és búcsúzás után elköszönünk tőle, a Malév már nem száll, Ferihegy 1 már nem áll rendelkezésünkre.
Az indulási oldal az utolsó napon |
A műemlékvédelem alatt álló terminál "a repülőtér" volt 1985-ig, amikor megnyílt a 2/A. A múlt évig Ferihegy 1 névre hallgatott, azóta a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyes terminálja. Ferihegy - egyes források szerint - Mayerffy Ferencről, a környék egykori bérlőjéről kapta a nevét a XIX. század közepén.
Hardy Mihály a Reutersnek nyilatkozik a bezárásról Hardy Mihály :
1975-1980 között a Nemzetközi Kapcsolatok Intézetének hallgatója volt Moszkvában.
1980-tól 5 évig a Híradó külpolitikai hírszerkesztője, majd adásszerkesztője volt. 1985-1991 között a Magyar Televízió moszkvai tudósítója volt. 1991-1993 között az Egyenleg főszerkesztő-helyettese volt. 1992-1994 között a MÚOSZ szóvívője, 1993-1997 között, illetve 2000-től elnökségi tagja; 1994-1997 között valamint 2004-2007 között alelnöke volt. 1994-1997 között az ENSZ Menekültügyi Főbizottság budapesti sajtószóvivője volt. 1997-2000 között a TV3 hírműsorának főszerkesztője volt. 1999-2000 között a TV3 igazgatótanácsának tagja volt. 2000-2003 között a Hard News kommunikáció ügyvezetője volt. 2003-2005 között a Magyar ATV Híradó főszerkesztője volt. 2006-2008 között a Tesco Rt. kommunikációs igazgatója volt. 2008 óta a Budapest Airport Rt. vállalati kapcsolatok igazgatója.
|
Innen holnaptól már nem indulnak gépek, sem utasok |
Szerdán már a kettesről
Szerdán reggel az easyJet, a Germanwings, a Jet2.com, a Norwegian és a Wizz Air is már a 2. terminálról indítja reggeli járatait. Ezeknek a légitársaságoknak az utasai a 2B terminálon keresztül jutnak el a beszálláshoz, míg az érkezés változatlanul a schengeni szisztéma szerint történik. A schengeni országokból érkező utasok a 2A, míg a nem-schengeni államokból a 2B terminálra érkeznek az utasok.
Az utolsó felszállások egyike. |
Avató ünnepség 1950.május 7. |
1939-ben kezdődött a tervezés, 1942-ben az építkezés, 1948-ban láttak hozzá a kifutópálya betonozásához,1957-ben adták át - röviden ennyi Ferihegyi Repülőtér indulásának kronológiája. Az évek során sokszor bővítették: 1985-től a Ferihegy 2, 1998-tól pedig már a 2B terminál is fogadta az utasokat. 2005-ben teljesen felújították, 2007-ben vasútállomást kapott, 2011-ben pedig Liszt Ferenc születésének 200. évfordulója alkalmából átnevezték Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre. S most, megannyi izgalmas és szép érkezés és búcsúzás után elköszönünk tőle, a Malév már nem száll, Ferihegy 1 már nem áll rendelkezésünkre.
Az utolsó napon /video/
Ferihegy az ötvenes években |
Ferihegy az ötvenes években |
Ferihegy az ötvenes években / fortepan arhív/ |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése