Ma sem értem miért kell a hetvenes években megépített aluljárókat betömni, megszüntetni. Most már a következő lépés is látótávolságba került: visszaállítani a villamos közlekedést a Rákóczi útra.
Budapest közepén autópálya halad keresztül – áll a Magyar Kerékpárosklub nem régen kiadott közleményében. Álláspontjuk szerint a Keleti
pályaudvar – Erzsébet híd közlekedési tengely a belvároson keresztül haladva kettévágva az új “Budapest szíve” programban kiépült gyalogos
övezetet, lehetetlenné teszi a kerékpáros és nehézkessé a gyalogos közlekedést.
A fejlesztésnek szerintük tartalmaznia kell “az egyéni gépjárműforgalom kapacitásának
csökkentését, a felszíni közösségi közlekedés fejlesztését (például a villamos visszaépítését), a gyaloglás feltételeinek javítását és a
kerékpáros közlekedés lehetőségek biztosítását”. Hozzáteszik azonban, hogy “ilyen mértékű változásokat végrehajtani Budapest életében nem
könnyű”.
Már az egyirányú utcákban az autókkal szembe száguldozó kerékpárok is csodálkozásra késztette, hogy lehet ilyen érdekérvényesítési erő, ami ezeket a változtatásokat kikényszeríti.
1953 villamosok a Rákóczi úton |
Ilyen volt |
Budapest közepén autópálya halad keresztül – áll a Magyar Kerékpárosklub nem régen kiadott közleményében. Álláspontjuk szerint a Keleti
pályaudvar – Erzsébet híd közlekedési tengely a belvároson keresztül haladva kettévágva az új “Budapest szíve” programban kiépült gyalogos
övezetet, lehetetlenné teszi a kerékpáros és nehézkessé a gyalogos közlekedést.
A fejlesztésnek szerintük tartalmaznia kell “az egyéni gépjárműforgalom kapacitásának
csökkentését, a felszíni közösségi közlekedés fejlesztését (például a villamos visszaépítését), a gyaloglás feltételeinek javítását és a
kerékpáros közlekedés lehetőségek biztosítását”. Hozzáteszik azonban, hogy “ilyen mértékű változásokat végrehajtani Budapest életében nem
könnyű”.
Már az egyirányú utcákban az autókkal szembe száguldozó kerékpárok is csodálkozásra késztette, hogy lehet ilyen érdekérvényesítési erő, ami ezeket a változtatásokat kikényszeríti.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése