Megtörtént amire sokan nem számítottak: elindulhat az új magyar légitársaság. Legalábbis minden ebbe az irányba mutat, hiszen ma leszállt a Liszt Ferenc repülőtérre az a Boeing 7737-500-as repülőgép, ami az első lízingelt gépe az épülő légitársaságnak. Az érdeklődés hatalmas volt. A spottereken kívűl sok érdeklődő és fotós jelent meg a reptéri kukucskáló dombokon. Az ezres nagyságrend feletti tömeg is jelzi, a magyar embereknek az évtizedes frusztrált sűlyedő gazdasági és egyéni helyzetük után sikerre van szükségük. Ez is egy ilyen alkalom, amikor lehet ismét hinni a jobb jövőben. Persze a jövő még előttünk van, de jó látni kis jeleket is a javulásra.
 |
A lelkes fotósok, planespotterek |
 |
Álmos vezér a neve az első gépnek |
A Malév helyett a légitársaság „utóda” már augusztusban ismét járatokat indítana európai és közel-keleti célállomásokra, jövőre pedig már a tengeren túlra is repülne.
 |
Boeing 737-500-as |
A Sólyom Airways működését egyesült arab emirátusokbeli és ománi befektetők finanszírozzák, de maga a cég három magyar magánszemély tulajdonában van, ők hárman pénzelték – több száz millió forintos beruházással – a társaság eddigi indulását és működését. A társaságban az államnak semmiféle közreműködése nem volt sem eddig, sem pedig a jövőben, az állam nem lesz tulajdonos.
 |
Az Angliai Bournemouthban szállt fel a gép |
 |
Két egykori Malév vezette Budapestre a Sólyom Airways első gépét |
Az alakuló légitársaság különleges figyelmet fordított a megjelenő planespotterekre,fotósokra, hideg sólyom márkás ásványvizet hoztak az ún. Cargó dombra a hőségben várakozóknak.
 |
Lehet, hogy a fedélzeten is fogjuk inni ezeket az ásványvizeket? |
A légitársaság charterjáratok és menetrend szerinti járatok indítását is tervezi. A hat repülőgép üzemeltetéséhez a kezdéskor 350-400 munkatársra van szükség, de egy hónapon belül 700-ra növelik az alkalmazottak számát. Az utaslétszámot 2014-ben 3 millió, 2017-re pedig már 8 millió utasra becsülik.
A Sólyom Airways irodái a Budapesti Liszt Ferenc Repülőtéren vannak, ahova a légitársaság máris beköltözött, a jegyek értékesítését járataira már augusztusban megkezdik. 2017-re már 50 gépes flotta szerepel a terveikben, további gépek lízingelése kapcsán újabb tárgyalásokat folytat. A Sólyom felkínálta a kormányzatnak, hogy augusztus 20-án, a nemzeti ünnep alkalmából a légi parádén átrepülnek az első géppel a Duna felett.
 |
A Sólyom Holding tulajdonosai Hurtyák Róbert András, Lucsik János és Vágó József |
A cég elnök-vezérigazgatója Vágó József a gép lépcsőjén állva azt mondta:"egy légitársaságnál többről van szó, a Sólyom elindításával ugyanis szeretnék Magyarországot is komolyabb helyre rakni a világban és az új magyar légitársasággal szeretnék bebizonyítani, hogy Magyarország is képes világszínvonalú teljesítményekre."
 |
A társaság emblémája: a sólyom |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése