2013. április 4., csütörtök

Ferenciek tere , a "zöld Budapest"

Valaha itt aluljáró volt

Zöld Budapest fák nélkűl

Zöld Ferenciek tere

Aluljáró statikai megerősitésekkel

Ferenciek tere Metró bejárat 2013 április


Ma sem értem miért kell a hetvenes években megépített aluljárókat betömni, megszüntetni. Most már a következő lépés is látótávolságba került: visszaállítani a villamos közlekedést a Rákóczi útra.

1953 villamosok a Rákóczi úton

Ilyen volt

Budapest közepén autópálya halad keresztül – áll a Magyar Kerékpárosklub nem régen kiadott közleményében. Álláspontjuk szerint a Keleti
pályaudvar – Erzsébet híd közlekedési tengely a belvároson keresztül haladva kettévágva az új “Budapest szíve” programban kiépült gyalogos
övezetet, lehetetlenné teszi a kerékpáros és nehézkessé a gyalogos közlekedést. 
 A fejlesztésnek szerintük tartalmaznia kell “az egyéni gépjárműforgalom kapacitásának
csökkentését, a felszíni közösségi közlekedés fejlesztését (például a villamos visszaépítését), a gyaloglás feltételeinek javítását és a
kerékpáros közlekedés lehetőségek biztosítását”. Hozzáteszik azonban, hogy “ilyen mértékű változásokat végrehajtani Budapest életében nem könnyű”.
Már az egyirányú utcákban az autókkal szembe száguldozó kerékpárok engedélyezése  is csodálkozásra késztetett, hogy lehet ilyen érdekérvényesítési erő, ami ezeket a változtatásokat kikényszeríti. Ha három sávon dugó volt, hogy lesz a két sávon, plusz  lámpákkal megállított , zebrákkal lehetetlenné tett helyzetben normális közlekedés? Lehet hogy ez már nem is cél.


Fantáziakép Facebook-on

A Facebook oldal nyitóképe jól mutatja azt a valóságot nem ismerő, vagy nem tudomásúl vevő elképzelést, amely szerint nyolc-tíz gyalogos és két kerékpáros kellemesen járkál a Ferenciek terén. De hova lettek az autók? Még buszokat se látunk!  Melyik hídon növelhetjük meg az Erzsébet híd forgalmával  a közlekedést. Mit okozna ez Budapest más belső területein? Voluntarista elképzelések mindig is voltak, de nem valósultak meg végül. 

Nincsenek megjegyzések: