Legs-Dave Burdick alkotása, jól bemutatja azt a rafinált szerepet, amelyet a cipő kap a fejlett világ vizuális kultúrájában.
Amerikai propagandafotó: Egy iraki kislány cipőt kap egy amerikai katonától , a megszállt Bagdadban.
Különböző kultúrák különböző cipőket viselnek. Fejlődő országokban pl.Kenyában ,láttam autógumit kötöznek a talpukra az emberek, valamilyen kötéssel , így tudják hordani, és ami a legfontosabb: olcsó is. Az európai-euroatlanti cipő erős, vastagabb bőrből van. Sok mezitlábas ember az európai emberen látta meg először a cipőt. A katonai bakancs kultúrája európában ma is virágzik. Még a fiatalok egy része is kultikus jelentőséget tulajdonít a katonai cipőknek. A Martens bakancsos fekete-ruhás skinheadek éppúgy viselik, mint a szélsőbalos anarchista punkok. Közös gyökérből táplálkoznak.
Pakisztánban , Rawalpindiben vettem ezt a könnyű papucsot, cipőnek a mi fogalmaink szerint nem is mondhatnám. Kérésemre ott a piacon vékony gumit ragasztottak a talpára, hogy ne csússzon. Otthon szivesen viselem, de az utcán kinéznének vele, no meg sajnálom is.
Ebben a papucscipőben nem lehet jól verekedni, ami a számomra nem fontos tényező. Szóval a fejlett világ jól a lábára lépett a fejlődőnek, és a legbántóbban talán az iszlám emberek lába lett szimbolikusan letaposva.
El kellene arról is gondolkodni, hogy a mi erős cipőnk milyen bántó lehet egy rálépésnél. Itt a Mohamed karikatúrákat is említhetném.
Ne mocskoljuk be ezt a számunkra furcsa, de kétségkívül nagy kulturális hagyatékból készült cipőket! És azon is elgondolkozhatnánk, hogy Afrikában ugyan meleg van, de ott is vágynak az emberek a jó cipőre, ha nem is egy bakancsra. Katonai bakancsból talán többet is küldtünk nekik korábban, mint kellett volna.
Pakisztáni és európai cipő |
Különböző kultúrák különböző cipőket viselnek. Fejlődő országokban pl.Kenyában ,láttam autógumit kötöznek a talpukra az emberek, valamilyen kötéssel , így tudják hordani, és ami a legfontosabb: olcsó is. Az európai-euroatlanti cipő erős, vastagabb bőrből van. Sok mezitlábas ember az európai emberen látta meg először a cipőt. A katonai bakancs kultúrája európában ma is virágzik. Még a fiatalok egy része is kultikus jelentőséget tulajdonít a katonai cipőknek. A Martens bakancsos fekete-ruhás skinheadek éppúgy viselik, mint a szélsőbalos anarchista punkok. Közös gyökérből táplálkoznak.
Pakisztánban , Rawalpindiben vettem ezt a könnyű papucsot, cipőnek a mi fogalmaink szerint nem is mondhatnám. Kérésemre ott a piacon vékony gumit ragasztottak a talpára, hogy ne csússzon. Otthon szivesen viselem, de az utcán kinéznének vele, no meg sajnálom is.
Ebben a papucscipőben nem lehet jól verekedni, ami a számomra nem fontos tényező. Szóval a fejlett világ jól a lábára lépett a fejlődőnek, és a legbántóbban talán az iszlám emberek lába lett szimbolikusan letaposva.
El kellene arról is gondolkodni, hogy a mi erős cipőnk milyen bántó lehet egy rálépésnél. Itt a Mohamed karikatúrákat is említhetném.
Ne mocskoljuk be ezt a számunkra furcsa, de kétségkívül nagy kulturális hagyatékból készült cipőket! És azon is elgondolkozhatnánk, hogy Afrikában ugyan meleg van, de ott is vágynak az emberek a jó cipőre, ha nem is egy bakancsra. Katonai bakancsból talán többet is küldtünk nekik korábban, mint kellett volna.
Auswitz múzeumi cipők |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése